Club werking

Werking 2020 / Planning 2021

2020 was een moeilijk jaar. We waren nochtans goed begonnen met een schitterende organisatie van ons tornooi, de Open poomsae, met maar liefst 245 deelnemers en alomtegenwoordige waardering van de deelnemers. Ook het Belgisch kampioenschap was een succes met 6 Belgische titels en 5 podiumplaatsen. Axelle was actief in Oostenrijk en Duitsland. Maïte en Roxanne behaalden mooie resultaten op de Open Challenge en Axelle in Harrogate en toen voel alles plotseling stil.

Vanaf de lockdown hebben wij getracht om snel te schakelen met onlinefilmpjes en uitdagingen. We leerden Zoom kennen en vanaf 4 april zijn dan ook gestart met onlinelessen 3x/week. Deze kenden een mooie opkomst. Een aantal mensen bereiken wij echter niet omwille van de technologische drempel. Tutorials en onlinelessen van internationale meesters werden gepromoot om actief te blijven en bij te leren.

Onze taekwondoschool behaalde een mooie 2e plaats in het clubklassement van Taekwondo Vlaanderen.

Het online-kupexamen, waarbij wij het ganse programma online hebben aangeboden en de clubleden een filmpje van hun oefeningen konden doorsturen was het best mogelijke gezien de situatie en werd gewaardeerd door clubleden en ouders.

Eind augustus behaalde Michel zijn 2e dan en Maïte behaalde 1ste poom.

Onze taekwondokampen waren, gezien de cornamaatregelen succesvol. In september zijn we gestart met naschoolse lessen taekwondo in Molenstede. Vanaf januari 2021 zijn deze uitgegroeid tot een volwaardig trainingsmoment op een nieuwe (oude) locatie in het Molenhuis.

De geldende coronasituatie en - maatregelen hebben, ondanks de geleverde inspanningen, een impact op ons ledenaantal. Taekwondokampen moesten worden afgeschaft, initiatiedagen gingen niet door, clubleden en mogelijk geïnteresseerden blijven weigerachtig om in groepsverband te komen sporten. Dat sinds begin november het sporten voor 12+ weer on hold is geplaatst komt onze werking geenszins ten goede. Om nog maar te zwijgen dat de Open poomsae in 2021 niet zal kunnen doorgaan en we hiermee een belangrijke bron van inkomsten mislopen.

Ik hoop dan ook dat 2021 beterschap brengt en wij zo snel mogelijk de draad van onze normale werking weer kunnen oppikken.

Planning 2021

Onze normale werking zo snel mogelijk terug garanderen. Promotie om nieuwe leden aan te trekken en onze club terug te stabiliseren en verder uit te bouwen. De onderlinge samenwerking bevorderen.